duminică, 18 decembrie 2022

NU EXISTĂ LEGI DE ÎNFIINȚARE, nici pentru Poliția Română nici pentru Jandarmeria Română

 


📢 REIAU ŞI COMPLETEZ EXPLICAȚIILE pe care le-am publicat în data de 22.06.2022, la acest link: https://www.facebook.com/388922984574813/posts/2596755207124902/
 
 
 
Este necesar ca judecătorii CCR să clarifice dacă funcționează constituțional următoarele autorități şi instituții publice: MINISTERUL PUBLIC - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație, INSTANȚELE JUDECĂTOREŞTI, POLIŢIA ROMÂNĂ şi JANDARMERIA ROMÂNĂ❗
⚠️Alineatul 1 al articolului 117 din Constituția României, cu privire la ÎNFIINȚAREA MINISTERELOR: "Ministerele se înfiinţează, se organizează şi funcţionează potrivit legii."
⚠️Art.131 din Constituția României:
"Rolul Ministerului Public
(1) În activitatea judiciară, Ministerul Public reprezintă interesele generale ale societăţii şi apără ordinea de drept, precum şi drepturile şi libertăţile cetăţenilor.
(2) Ministerul Public îşi exercită atribuţiile prin procurori constituiţi în parchete, în condiţiile legii.
(3) Parchetele funcţionează pe lângă instanţele de judecată, conduc şi supraveghează activitatea de cercetare penală a poliţiei judiciare, în condiţiile legii."
❗📢❗ NU EXISTĂ VREO LEGE DE ÎNFIINȚARE A MINISTERULUI PUBLIC, conform disp. art.117 alin.(1) din Constituția României❗
⚠️Pentru sistemul judiciar, unde sunt menționate INSTANȚELE JUDECĂTOREŞTI şi MINISTERUL PUBLIC - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație, există DOAR Legea nr.304/2004 privind ORGANIZAREA judiciară (anterior, Legea 92/1992 pentru organizarea judecătorească), prin care NU AU FOST ÎNFIINȚATE NICI INSTANȚELE JUDECĂTOREŞTI şi NICI PARCHETELE.
⚠️Direcția Națională Anticorupție A FOST ÎNFIINȚATĂ ca structură cu personalitate juridică, în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, prin reorganizarea, în anul 2006, a Parchetului Național Anticorupție, care a fost declarat neconstituțional în modalitatea în care fusese înființat prin OUG 43/2002.
⚠️Pentru Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (D.I.I.C.O.T.) NU EXISTĂ UN ACT NORMATIV DE ÎNFIINȚARE, ci, în Legea 304/2004, se menționează DOAR că această Direcție FUNCȚIONEAZĂ în cadrul PÎCCJ, apoi a fost adoptată OUG 78/2016 pentru ORGANIZAREA ŞI FUNCȚIONAREA DIICOT❗
⚠️Deci, Direcția Națională Anticorupție (D.N.A.) şi Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (D.I.I.C.O.T.) au fost organizate şi funcționează într-un MINISTER PUBLIC INEXISTENT din punct de vedere constituțional❗
⚠️OUG 78/2016, pentru organizarea și funcționarea DIICOT, a fost adoptată DUPĂ introducerea alineatului (6) al articolului 115 din Constituția României cu privire la imposibilitatea de a fi afectate drepturi şi libertăți fundamentale prin ordonanțe de urgență.
⚠Aşadar, cei care au procese penale la instanțele judecătoreşti, în dosarele pe care le-au anchetat procurorii DIICOT, ar putea solicita sesizarea CCR inclusiv ️pentru verificarea constituționalității OUG 78/2016, cu privire la limitele de reglementare prin OUG atunci când sunt afectate drepturi şi libertăți cetățeneşti fundamentale.
👉🏻Până acum, Curtea Constituțională NU a avut ocazia să verifice neconstituționalitatea Ministerului Public - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație şi Justiție (PÎCCJ), prin raportare la disp. art.117 alin.(1) din Constituția României, cu privire la INEXISTENȚA UNEI LEGI DE ÎNFIINȚARE A MINISTERULUI PUBLIC❗
👉🏻Ar fi interesant de aflat ce ar spune CCR, în actuala componență, despre aceste subiecte.
⚠️Oricum, măcar pentru D.N.A. EXISTĂ ACT NORMATIV DE ÎNFIINȚARE, ceea ce nu există pentru PÎCCJ, pentru DIICOT,, pentru instanțele judecătoreşti şi nici pentru Poliția Română (Legea nr.218/2002) şi pentru Jandarmeria Română (Legea nr.550/2004), contrar dispozițiilor constituționale din articolul 117 privind ÎNFIINȚAREA MINISTERELOR ŞI A ORGANELOR DE STAT DIN SUBORDINEA MINISTERELOR❗
⚠️Toruşi, POLIȚIA LOCALĂ A FOST ÎNFIINȚATĂ PRIN LEGEA 155/2010❗
⚠️În România, politicienii s-au obişnuit să adopte acte normative pentru organizarea şi funcționarea unor instituții publice care NU AU FOST ÎNFIINȚATE, adică, politicienii au stabilit cum să funcționeze şi cum să se organizeze CEVA INEXISTENT, din punct de vedere constituțional.
👉🏻Recent, au apărut decizii ale CCR prin care s-a stabilit neconstituționalitatea unor instituții publice menționate în lege sau în OUG, din cauză că NU AU FOST ÎNFIINȚATE conform art.117 din Constituția României, deci, existând jurisprudență constituțională în acest sens, ar exista şanse ca judecătorii CCR, DACĂ vor fi sesizați şi DACĂ vor avea curaj, să constate că şi alte instituții publice NU AU FOST ÎNFIINȚATE conform prevederilor constituționale.
~~~~~~~~~
✔️ Art. 117 din Constituția României:
"ÎNFIINȚAREA
(1) Ministerele SE ÎNFIINȚEAZĂ, se organizează şi funcţionează potrivit legii.
(2) Guvernul şi ministerele, cu avizul Curţii de Conturi, POT ÎNFIINȚA organe de specialitate, în subordinea lor, numai dacă legea le recunoaşte această competenţă.
(3) Autorităţi administrative autonome SE POT ÎNFIINȚA prin lege organică."
✔️ Autoritatea judecătorească în Constituția României: https://www.constitutiaromaniei.ro/art-126-instantele.../
✔️ Legea 304/2004 privind organizarea judiciară (începând cu art.62, despre MP - PÎCCJ): https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/53087
✔️ OUG 78/2016 pentru organizarea și funcționarea DIICOT: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/183842
✔ Legea nr.218/2002, republicată, privind organizarea și funcționarea Poliției Române: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/35841
✔️ Legea nr.550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/57610
✔ LEGEA POLIȚIEI LOCALE nr.155 din 12 iulie 2010: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/185999
 
 
 
📢 Aşa cum am mai explicat, este necesar ca judecătorii CCR să clarifice dacă POLIŢIA ROMÂNĂ şi JANDARMERIA ROMÂNĂ funcționează constituțional, din cauză că NU EXISTĂ LEGI DE ÎNFIINȚARE, nici pentru Poliția Română (organizată prin Legea nr.218/2002) şi nici pentru Jandarmeria Română (organizată prin Legea nr.550/2004), contrar dispozițiilor constituționale privind ÎNFIINȚAREA PRIN LEGE A AUTORITĂȚILOR ADMINISTRATIVE AUTONOME❗
📢 Cetățeni care au procese, la instanțele judecătoreşti, ÎMPOTRIVA POLIȚIEI ROMÂNE şi/sau ÎMPOTRIVA JANDARMERIEI ROMÂNE, inclusiv în dosarele în care au formulat plângeri contravenționale din cauză că i-au amendat polițiştii şi/sau jandarmii, ar putea solicita sesizarea CCR ️pentru verificarea constituționalității Legii nr.218/2002 şi a Legii nr.550/2004.
👉Autoritățile administrative autonome pot fi inființate doar prin legi, dar problema este că există doar legi privind organizarea si funcționarea unor autorități administrative autonome care NU AU FOST INFIINȚATE.
👉În România, politicienii s-au obişnuit să adopte acte normative pentru organizarea şi funcționarea unor instituții publice care NU AU FOST ÎNFIINȚATE, adică, politicienii au stabilit cum să funcționeze şi cum să se organizeze CEVA INEXISTENT din punct de vedere constituțional.
👉Până acum, Curtea Constituțională NU a avut ocazia să verifice neconstituționalitatea Legii 218/2002 şi a Legii 550/2004 prin raportare la prevederile din Constituția României cu privire la INEXISTENȚA UNOR LEGI DE ÎNFIINȚARE A POLIȚIEI ROMÂNE ŞI A JANDARMERIEI ROMÂNE❗
👉Ar fi interesant de aflat ce ar spune CCR, în actuala componență, despre aceste subiecte.
👉Recent, au apărut decizii ale CCR prin care s-a stabilit neconstituționalitatea unor instituții publice menționate în lege sau în OUG, din cauză că NU AU FOST ÎNFIINȚATE conform art.117 din Constituția României, deci, existând jurisprudență constituțională în acest sens, ar exista şanse ca judecătorii CCR, DACĂ vor fi sesizați şi DACĂ vor avea curaj, să constate că şi alte instituții publice NU AU FOST ÎNFIINȚATE conform prevederilor constituționale.
~~~~~~~~~
1️⃣ PENTRU POLIȚIA ROMÂNĂ NU EXISTĂ ACT NORMATIV DE ÎNFIINȚARE❗
⚠ Pentru POLIȚIA ROMÂNĂ există doar Legea nr.218/2002 privind organizarea si functionarea Poliției Române, fără să fie menționată ÎNFIINȚAREA❗
⚠ Aşadar, POLIȚIA ROMÂNĂ NU ARE ACT NORMATIV DE INFIINȚARE, pentru simplul motiv că NU EXISTĂ ASA CEVA, iar ceva ce NU a fost înființat, NU poate fi organizat în mod constituțional şi legal, adică, Parlamentul nu putea să organizeze o autoritate administrativă autonomă neînființată.
⚠ Este necesar să fie luate în considerare inclusiv NORMELE DE TEHNICĂ LEGISLATIVĂ din Legea 24/2000.
⚠ ️În anul 2002 erau în vigoare disp. art.115 şi 116 din Constituția României NErevizuită, unde, şi atunci, exista o distincție foarte clară între ÎNFIINȚARE, ORGANIZARE şi FUNCȚIONARE, aceste noțiuni fiind menționate expres în cuprinsul acestor prevederi constituționale, astfel:
"Articolul 115 - Structura
(1) Ministerele se ORGANIZEAZĂ numai în subordinea Guvernului.
(2) Alte organe de specialitate se pot ORGANIZA în subordinea Guvernului ori a ministerelor sau ca autorități administrative autonome.
Articolul 116 - ÎNFIINȚAREA
(1) Ministerele SE ÎNFIINȚEAZĂ, se ORGANIZEAZĂ şi FUNCȚIONEAZĂ potrivit legii.
(2) Guvernul şi ministerele, cu avizul Curţii de Conturi, POT ÎNFIINȚA organe de specialitate, în subordinea lor, numai dacă legea le recunoaşte această competenţă.
(3) Autorităţi administrative autonome SE POT ÎNFIINȚA prin lege organică."
⚠ Aşadar, din cauza că POLIȚIA ROMÂNĂ nu a fost înființată, au fost incălcate disp. art.116 alin.3 din Constituția României, NErevizuită.
✔ Legea nr.218/2002, republicată, privind organizarea și funcționarea Poliției Române, este publcată la avest link: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/35841
⚠ ️Pentru sesizarea Curții Constituționale cu privire la NEÎNFIINȚAREA POLIȚIEI ROMÂNE, poate fi folosit, mutatis mutandis, raționamentul din următoarele decizii ale CCR:
2️⃣ NU EXISTĂ ACT NORMATIV DE ÎNFIINȚARE A JANDARMERIEI ROMÂNE❗
✔️ Legea nr.550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române o găsiți la acest link: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/57610
📌 Aşadar, NU EXISTĂ VREO LEGE DE ÎNFIINȚARE A JANDARMERIEI ROMÂNE, conform disp. art.117 alin.(3) din Constituția României, fiindcă Legea 550/2004 se referă DOAR la ORGANIZAREA ŞI FUNCȚIONAREA JANDARMERIEI ROMÂNE❗
📌 Este necesar să fie luate în considerare inclusiv NORMELE DE TEHNICA LEGISLATIVĂ din Legea 24/2000.
● În art.116 şi art.117 din Constituția României, revizuită, există o distincție foarte clară între ÎNFIINȚARE, ORGANIZARE şi FUNCȚIONARE, aceste noțiuni fiind menționate expres în cuprinsul acestor prevederi constituționale.
✔️ Art. 116 din Constituția României, revizuită:
"Structura
(1) Ministerele se ORGANIZEAZĂ numai în subordinea Guvernului.
(2) Alte organe de specialitate se pot ORGANIZA în subordinea Guvernului ori a ministerelor sau ca autorităţi administrative autonome.
✔️ Art. 117 din Constituția României, revizuită:
"ÎNFIINȚAREA
(1) Ministerele SE ÎNFIINȚEAZĂ, se ORGANIZEAZĂ şi FUNCȚIONEAZĂ potrivit legii.
(2) Guvernul şi ministerele, cu avizul Curţii de Conturi, POT ÎNFIINȚA organe de specialitate, în subordinea lor, numai dacă legea le recunoaşte această competenţă.
(3) Autorităţi administrative autonome SE POT ÎNFIINȚA prin lege organică."
📌 Cu privire la NECONSTITUȚIONALITATEA Legii 550/2004, referitoare la JANDARMERIA ROMÂNĂ, poate fi folosit, mutatis mutandis, raționamentul din următoarele decizii ale CCR:
❗✔️❗Toruşi, POLIȚIA LOCALĂ A FOST ÎNFIINȚATĂ PRIN LEGEA nr.155 din 12 iulie 2010: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/185999
~~~~~~~~~
👉UN MODEL PENTRU MOTIVELE DE ADMISIBILITATE A CERERII DE SESIZARE A CCR, ce trebuie depusă la instanța de judecată, am publicat la acest link (la punctul B.): https://www.petitieonline.com/a/359112?u=187139
~~~~~~~~~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.