luni, 12 septembrie 2022

SCRISOARE APOSTOLICĂ EMIS MOTU PROPRIO PONTIF SUPREM FRANCIS PRIVIND JURISDICȚIA AUTORITĂȚILE JUDICIARE DIN ORAȘUL VATICAN ÎN MATERIE PENALĂ

   


 

https://cont.ws/@hot-paper/1094165

https://www.razumei.ru/blog/artazar99/9065/vse-gosudarstva-uprazdnyayutsya-vazhnyi-dokument-papy-rimskogo 

https://drive.google.com/file/d/1OPm1b94kVjn7Vk1y_1SZ1dI58HDVzv0m/view

 Artem Sobolev
14 august 2021 la 16:45

Sub Cezar al Romei, s-a stabilit că toate națiunile din imperiu angajate în orice
formă de afaceri ar trebui să joace pe picior de egalitate, dar nu se spune că UCC este bazat
direct pe dreptul canonic al Vaticanului, dreptul canonic roman, ceea ce înseamnă că
că dispozițiile sale se află sub autoritatea Bisericii Romano-Catolice.
Începând cu 1 septembrie 2013, acest decret al Papei Francisc a intrat în vigoare. Motu Proprio (din
Latină. - "din proprie inițiativă" - un rescript papal special) este
decretul oficial emis de Papa personal în calitatea și funcția sa de
Pontif suprem, suprem, și nu în calitatea sa de conducător apostolic și învățător al
Biserica Mondială.
Este evident că Motu Proprio este cea mai înaltă formă de instrument juridic (juridic
instrument) pe această planetă, în funcție de originea, influența și influența sa.
structură în lumea romană occidentală, este superioară la tot ceea ce poate fi emis
(acordat) de către Organizația Națiunilor Unite, Inner și Middle Temple,
Coroana sau orice alt monarh sau șef de stat sau de guvern. Pentru membrii
Națiunile Unite sau țările recunoscute de Statele Unite sau
Marea Britanie, acesta este cel mai înalt instrument juridic, fără îndoială.
În cazul Motu Proprio din 11 iulie 2013, acesta este un instrument cu mai multe niveluri, cu multiple
funcții.
În primul rând, poate fi interpretată din punct de vedere juridic pentru a se aplica la nivel local.
cazuri în administrația Sfântului Scaun.
În al doilea rând, documentul se referă la faptul că Sfântul Scaun este piatra de temelie
piatra de temelie pe care este construit întregul sistem juridic global, astfel încât oricine deține

birou oriunde în lume este supusă acestor restricții și imunitatea lor în acest caz.
imunitatea nu se mai aplică.
În al treilea rând, vedem că Sfântul Scaun și Biserica Universală sunt clar separate de
lumea nihilistă a elitei profesionale, care și-a dovedit caracterul criminal.
activități și continuă să facă acest lucru până când va fi sfâșiată de cei care respectă legea.
În orice caz, acest document emis de Papa Francisc este istoric pe
pe mai multe planuri, cel mai important fiind acela că recunoaște cea mai importantă
legea, regula de aur, ca autoritate supremă. Toți oamenii sunt egali, nimeni nu este mai presus de lege.
Toți funcționarii publici acționează din momentul în care este depusă Declarația de fapte "UCC"
(UCC Doc #2012127914) din data de 28 noiembrie 2012 de către OPPT (One People's Public Trust) la sediul lor
pe propriul risc și sunt personal responsabili pentru acțiunile lor. De atunci, ei nu mai au
securitate pentru companiile private de drepturi pe spatele lor.
Toate cartelele guvernamentale au fost anulate:
(a se vedea: DFECLARAȚIA faptelor: UCC Doc #2012127914 din 28 noiembrie.
2012г.)
"...Că oricare și toate CARTELE, inclusiv Guvernul Federal al Statelor Unite,
UNITED STATES, "STATE of...", inclusiv orice abrevieri, idem sonans sau alte abrevieri, idem sonans sau alte
forme juridice, financiare sau administrative, orice și toate formele internaționale
echivalenți. Inclusiv orice și toate HEA și STATE,
DATORII și PERSOANE DE STAT, TAXE administrative,
CONTRACTE, CONSTITUȚII și STATUTURI, MEMBRI, REGLEMENTĂRI și orice alte documente
contractele și acordurile care au fost încheiate în temeiul prezentului și al următoarelor sunt acum
sunt acum nule și neavenite, fără valoare sau abrogate în alt mod,
necondiționat, ... "
Charterele bancare au fost anulate:
(a se vedea: TRUE BILL: WA DC UCC Doc #2012114776 din 24 octombrie 2012)
"Clarificat și distrus irevocabil; orice și toate cartelele pentru membrii Băncii
International Settlement (BIS), toți membrii și beneficiarii, inclusiv toți beneficiarii,
inclusiv orice entitate care deține, întreține, favorizează
sisteme de bani privați și care facturează, colectează
acțiuni de aplicare a legii pentru a menține RABS SYSTEMS ... confiscare
de bunuri legitime prin intermediul unor puteri abuzive.... "
Notă: aceasta înseamnă că toate autoritățile financiare, fiscale etc.
sunt ilegale. Oricine continuă să acționeze este împotriva voinței reprezentantului lui Dumnezeu
Dumnezeu pe pământ. Și, în orice caz, împotriva celei mai înalte legi: Biblia.
Și, pe scurt, nu mai "rostogolește" scuza "Încă trebuie să-mi hrănesc familia" ... asta e ceea ce
un om jefuit trebuie să facă de obicei.
https://cont.ws/@hot-paper/1094165
SCRISOARE APOSTOLICĂ
EMIS MOTU PROPRIO
PONTIF SUPREM
FRANCIS
PRIVIND JURISDICȚIA
AUTORITĂȚILE JUDICIARE DIN ORAȘUL VATICAN
ÎN MATERIE PENALĂ
În zilele noastre, binele comun este din ce în ce mai amenințat de organizațiile transnaționale organizate.
criminalitate, utilizarea abuzivă a piețelor și a economiilor, precum și terorismul.
Prin urmare, este necesar ca comunitatea internațională să adopte o legislație adecvată în acest sens.
instrumente de prevenire și combatere a activităților infracționale prin facilitarea
cooperarea judiciară internațională în materie penală.
După ce a ratificat numeroase convenții internaționale în aceste domenii și
acționând în numele Statului Cetății Vaticanului, Sfântul Scaun a susținut în mod constant că
astfel de acorduri reprezintă un mijloc eficient de prevenire a infracțiunilor
activități care amenință demnitatea umană, binele comun și pacea.
Pentru a confirma angajamentul de cooperare al Scaunului Apostolic în acest scop
prin această scrisoare apostolică emisă de Motu Proprio, confirm că:
1. Autoritățile judiciare competente ale Statului Cetății Vaticanului exercită, de asemenea, următoarele atribuții
jurisdicția penală:
(a) infracțiuni comise împotriva securității, intereselor esențiale sau patrimoniului Uniunii Europene

 Sfântul Scaun;
b) infracțiuni legate de:
- Legea nr. VIII din 11 iulie 2013 a Statului Cetății Vaticanului, care conține
norme suplimentare în materie de drept penal;
- Legea orașului Vatican nr. IX din 11 iulie 2013 de modificare a Legii nr.
Codul penal și Codul de procedură penală;
în cazul în care astfel de infracțiuni sunt comise de persoanele menționate la alineatul (3) de mai jos, în exercițiul funcțiunii de
funcții;

(c) orice altă infracțiune a cărei urmărire penală este necesară în temeiul
(c) Orice altă infracțiune a cărei urmărire penală este impusă de un acord internațional ratificat de Sfântul Scaun, în cazul în care autorul este
se află fizic pe teritoriul Statului Cetatea Vaticanului și nu a fost extrădat.
2. Infracțiunile menționate la alineatul (1) sunt urmărite penal în conformitate cu
în conformitate cu legislația penală în vigoare în Statul Cetatea Vaticanului la momentul
la momentul comiterii lor, fără a aduce atingere principiilor generale ale sistemului juridic al statului provizoriu.
aplicarea legilor penale.
3. În sensul dreptului penal de la Vatican, "funcționari publici"
sunt considerate a fi următoarele persoane:
(a) Membrii, funcționarii și personalul diferitelor organe ale Curiei Romane și ale instituțiilor conexe
instituții.
b) Legații papali și personalul diplomatic al Sfântului Scaun.
c) Persoanele care îndeplinesc funcția de reprezentanți, manageri sau directori și
persoanele care, chiar și de facto, gestionează sau exercită controlul asupra organizațiilor
direct dependentă de Sfântul Scaun și înscrisă în registrul canonic.
a persoanelor juridice ținută de Biroul guvernatorului din Vatican. Statul;
(d) orice altă persoană care are un mandat administrativ sau judiciar în cadrul Sfântului Scaun,
permanent sau temporar, plătit sau neplătit, indiferent de locul de muncă al persoanei respective
vechimea persoanei respective.
(4) Jurisdicția prevăzută la alineatul (1) include, de asemenea, răspunderea administrativă a
a persoanelor juridice rezultate din săvârșirea de infracțiuni, astfel cum sunt reglementate
de legile Statului Cetatea Vaticanului.
5. În cazul în care aceleași cauze sunt judecate în alte state, dispozițiile
în vigoare în Statul Cetatea Vaticanului privind competența concurentă se aplică.
6. Conținutul articolului 23 din Legea nr. CXIX din 21 noiembrie 1987 privind aprobarea Legii nr.
Ordinul Statului Cetatea Vaticanului rămâne în vigoare.
Hotărăsc și afirm acest lucru, în pofida a orice.
Confirm că această scrisoare apostolică, emisă prin Motu Proprio, va fi publicată
în L'Osservatore Romano și va intra în vigoare la 1 septembrie 2013.
Dată la Roma, la Palatul Apostolic, la 11 iulie 2013, în prima zi a pontificatului meu.
Francis
[Introducere: Comunicat de presă al Biroului de presă al Sfântului Scaun]
1. Astăzi, Sanctitatea Sa Papa Francisc a emis un Motu proprio privind penalul
lege.
În aceeași zi, Comisia Pontificală a Statului Cetății Vaticanului a adoptat următoarele legi:
- Legea nr. VIII, care conține norme suplimentare în materie de drept penal;
- Legea IX de modificare a Codului penal și a Codului de procedură penală;
- Legea nr. X, care conține dispoziții generale privind sancțiunile administrative.
2. Motu proprio face legile penale adoptate de Comisia Pontificală pentru Statul Cetății Vaticanului
Vatican City, se aplică, de asemenea, în cadrul Sfântului Scaun.

3. Legislația penală adoptată astăzi reprezintă o continuare a eforturilor de actualizare a
sistemul juridic al Statului Cetății Vaticanului, pe baza măsurilor luate începând cu 2010, în timpul pontificatului lui Benedict al XVI-lea.
pontificatul lui Benedict al XVI-lea.
4 Aceste legi au însă o sferă de aplicare mai largă, deoarece încorporează în sistemul juridic al Vaticanului prevederile a numeroase legi din
sistemul juridic al Vaticanului prevederile a numeroase convenții internaționale,
inclusiv: cele patru Convenții de la Geneva din 1949 privind desfășurarea războiului și crimele de război;
Convenția din 1965 privind eliminarea tuturor formelor de discriminare rasială; Convenția împotriva
Tortura și alte tratamente sau tratamente crude, inumane sau degradante
1984, Convenția privind drepturile copilului din 1989 și protocoalele opționale ale acesteia.
2000 г.
5. De remarcat în acest context este introducerea infracțiunii de tortură și a unei mai largi
categoria de infracțiuni împotriva minorilor (inclusiv vânzarea de copii, prostituția infantilă și recrutarea de copii prostituate)
prostituția infantilă, recrutarea de copii, abuzul sexual și actele sexuale cu copii.
Definiția infracțiunilor împotriva minorilor (inclusiv traficul de copii, prostituția infantilă, recrutarea de copii, abuzul sexual asupra copiilor, precum și producerea și deținerea de pornografie infantilă).
6. Această secțiune a legislației introduce o listă de crime împotriva umanității, cum ar fi
Infracțiuni de genocid și apartheid, în linii mari, conform definițiilor adoptate în Statutul Curții de Justiție a Uniunii Europene.
Curtea Penală Internațională 1998. Secțiunea din Codul penal care se referă la
infracțiuni săvârșite în exercitarea administrației publice a fost, de asemenea, revizuită în lumina
secțiunea din Codul penal care se referă la infracțiunile comise în exercitarea administrației publice a fost, de asemenea, revizuită în lumina Convenției Națiunilor Unite împotriva corupției din 2003.
Convenția împotriva corupției din 2003. În ceea ce privește pedepsele, pedeapsa cu închisoarea pe viață a fost abolită și înlocuită cu o pedeapsă maximă de
a fost înlocuită cu o pedeapsă maximă de 30 până la 35 de ani de închisoare.
7. În concordanță cu evoluțiile recente la nivel internațional, noul
legislația introduce, de asemenea, un sistem de sancțiuni pentru persoanele juridice care beneficiază de
beneficiază de pe urma activităților infracționale ale organelor sau personalului lor constituțional, prin stabilirea
răspunderea directă a acestora și prevederea unui set de interdicții și
sancțiuni pecuniare.
8. În materie de procedură penală, principiile generale de
Principiile generale ale prezumției de nevinovăție și ale dreptului la un proces echitabil într-un termen rezonabil au fost recunoscute în mod explicit în domeniul procedurii penale, în timp ce principiul
Competențele sistemului judiciar de a adopta măsuri asigurătorii au fost sporite prin actualizarea dispozițiilor privind confiscarea și sechestrarea.
prin actualizarea dispozițiilor referitoare la confiscarea și înghețarea activelor.
9. De asemenea, este important să se modernizeze normele mai degrabă învechite care reglementează
cooperare judiciară, adoptând măsuri în conformitate cu standardele celor mai recente
convenții internaționale.
10. Legea privind sancțiunile administrative are un caracter general, pentru a servi ca un instrument general de
cadru care prevede posibilitatea aplicării de sancțiuni în diferite domenii,
care vizează facilitarea respectării reglementărilor, sporirea eficienței acestora și protejarea
interes public.
11. În general, aceste eforturi normative fac parte dintr-un proces mai amplu,
care vizează modernizarea în continuare a sistemului juridic al Vaticanului, pentru a
coerența și eficiența acesteia.

[Prezentare motu proprio de către Secretarul de Stat pentru Abp. Dominic
Mamberti]
Legile aprobate de Comisia Pontificală pentru Statul Cetății Vaticanului introduc
modificări normative de mare amploare necesare pentru îndeplinirea funcțiilor acestei
Statul.
sui generis, destinate să funcționeze în beneficiul scaunului apostolic. Originalul și
scopul fundamental al Vaticanului, care este acela de a asigura exercitarea liberă a
Ministerul petrin, într-adevăr, necesită o structură instituțională care,
în ciuda dimensiunii limitate a teritoriului, dobândește o complexitate în anumite
asemănătoare, în unele privințe, cu structura statelor moderne. .
Înființat prin Pactele de la Lateran din 1929, statul a adoptat pe deplin sistemul judiciar,
structurile civile și penale ale Regatului Italiei, convinși că aceasta ar fi
suficientă pentru a reglementa raporturile juridice în cadrul unui stat al cărui motiv de
a căror existență se afla în sprijinul misiunii spirituale a Succesorului lui Petru.
Sistemul penal inițial, creat prin Codul penal italian din 30 iunie 1889 și prin
Codul penal italian din 27 februarie 1913, în vigoare din 7 iunie 1929,
a suferit doar modificări minore și chiar și noua lege privind izvoarele dreptului (nr. 71
de la 1 octombrie 2008) confirmă legislația penală din 1929, în așteptarea unui
revizuirea disciplinei.
Cele mai recente legi adoptate, deși nu constituie o reformă radicală a sistemului de
Sistemul penitenciar, deși nu constituie o reformă radicală, revizuiește anumite aspecte și îl completează în alte privințe.
zone, îndeplinind o serie de cerințe. Pe de o parte, aceste legi se adresează și
dezvoltă subiectul evoluției structurii judiciare a Vaticanului, continuând acțiunile întreprinse de Papa Benedict al XVI-lea.
Papa Benedict al XVI-lea, în 2010, pentru a preveni și combate spălarea de bani și
finanțarea terorismului. În acest sens, dispozițiile cuprinse în
Convenția Națiunilor Unite împotriva criminalității transnaționale organizate
În acest sens, dispozițiile cuprinse în Convenția Națiunilor Unite împotriva criminalității transnaționale organizate din 2000, Convenția Națiunilor Unite împotriva
stupefiantelor și substanțelor psihotrope din 1988 și la
Convenția internațională pentru reprimarea finanțării terorismului din 1999. În plus față de Convenția Națiunilor Unite împotriva criminalității transnaționale organizate
împreună cu alte convenții care definesc și specifică terorismul
activități teroriste.
De asemenea, noile legi introduc și alte forme de infracțiuni prevăzute în diferite
convențiile internaționale deja ratificate de Sfântul Scaun în cadrul
context și care vor fi aplicate acum în legislația internă. Printre aceștia
convenții ar trebui să se menționeze următoarele: Convenția împotriva torturii și a altor cruzimi,
Pedepse sau tratamente inumane sau degradante, 1984,
Convenția internațională din 1965 privind eliminarea tuturor formelor de discriminare rasială,
Convenția internațională privind drepturile copilului din 1989 și protocoalele opționale la aceasta
2000, Convențiile de la Geneva din 1949 privind crimele de război etc. O secțiune separată
O secțiune separată este dedicată crimelor împotriva umanității, inclusiv genocidului și altor crime
O secțiune separată este dedicată crimelor împotriva umanității, inclusiv genocidului și altor infracțiuni prevăzute de dreptul internațional general, în conformitate cu Statutul de la Roma al Curții Penale Internaționale din 1998.
O secțiune separată este dedicată crimelor împotriva umanității, inclusiv genocidului și altor crime în temeiul dreptului internațional general, astfel cum sunt definite în Statutul de la Roma al Curții Penale Internaționale din 1998. În cele din urmă, din punct de vedere substanțial
următoarele paragrafe sunt demne de remarcat: examinarea infracțiunilor împotriva statului
administrație, în conformitate cu prevederile incluse în Convenția Națiunilor Unite împotriva
Convenția Națiunilor Unite împotriva corupției din 2003, precum și abolirea pedepsei cu închisoarea pe viață.

închisoare, care ar trebui să fie abolită. să fie înlocuită cu o pedeapsă cu închisoarea de 30-35 de ani.
ani.
În timp ce multe dintre infracțiunile specifice incluse în aceste legi sunt cu siguranță
În timp ce multe dintre infracțiunile specifice incluse în aceste legi sunt în mod clar noi, ar fi incorect să sugerăm că formele de
comportamente care anterior erau legale. Ei au fost într-adevăr pedepsiți, dar ca și mai general.
forme de activitate infracțională. Introducerea de noi reguli este utilă pentru a defini
cazuri specifice cu o mai mare certitudine și precizie și, astfel, să
conformitate cu parametrii internaționali, calibrând sancțiunile în funcție de gravitatea specifică a
caz.
Unele dintre noile categorii de activități infracționale introduse (de exemplu, infracțiuni
împotriva securității aeronavelor sau a navigației maritime sau împotriva securității
securitate a aeroporturilor sau a platformelor fixe) poate părea excesiv, având în vedere
caracteristicile geografice ale Statului Cetatea Vaticanului. Cu toate acestea, astfel de reglementări au, pe de o parte
pe de o parte, funcția de a asigura respectarea parametrilor internaționali de combatere a
terorism și, pe de altă parte, sunt necesare pentru a asigura compatibilitatea cu
condiție a așa-numitei "duble incriminări" pentru a permite extrădarea persoanelor acuzate
sau condamnați pentru infracțiuni comise în străinătate, dacă solicită azil în Cetatea Vaticanului
Statul Cetății Vaticanului.
O atenție deosebită este acordată disciplinei "răspunderea civilă a persoanelor juridice ca urmare a
ca urmare a unei infracțiuni penale" (articolele 46-51 din lege, care conțin dispoziții suplimentare
dispoziții în cauzele penale), introducerea de sancțiuni pentru persoanele juridice implicate în
activitatea infracțională, astfel cum este definită de actualul cadru juridic internațional. 

 С
În acest scop, s-a încercat o reconciliere a abordării prudente în mod tradițional,
observată și în ordinea canonică, conform căreia "societas puniri non potest",
cu necesitatea, tot mai evidentă în context internațional,
să impună sancțiuni adecvate și disuasive și împotriva persoanelor juridice
care beneficiază de pe urma infracțiunii. Prin urmare, s-a decis să
pentru a stabili răspunderea administrativă a persoanelor juridice, evident atunci când se poate
să dovedească faptul că infracțiunea a fost comisă în beneficiul sau în favoarea aceleiași persoane juridice
entitate.
De asemenea, au fost aduse modificări semnificative la procedură. Acestea includ actualizări în
disciplina de rechiziție, întărită prin măsuri referitoare la înghețarea preventivă
bunuri; o expunere clară a principiilor unui proces echitabil într-un termen rezonabil.
o enunțare clară a principiilor unui proces echitabil, într-un termen rezonabil și cu prezumția de nevinovăție; o revizuire a normelor privind dreptul internațional
cooperare judiciară, adoptând măsurile prevăzute de cele mai recente norme internaționale de
o analiză a normelor privind cooperarea judiciară internațională și a măsurilor prevăzute de cele mai recente convenții internaționale.
Din punct de vedere tehnic și normativ, multitudinea de surse aflate la dispoziția experților
a fost organizată prin combinarea lor într-un corp armonios și coerent de
legislație, care, în cadrul magisteriului bisericesc și al sistemului juridico-canonic
tradiția este sursa principală. Legea Vaticanului (articolul 1, alineatul (1) din Legea nr. 71 privind
Izvoarele legii din 1 octombrie 2008) ia în considerare în același timp normele stabilite de
convențiile internaționale și tradiția juridică italiană, la care ordinea juridică a Vaticanului a fost întotdeauna
Întotdeauna s-a făcut referire la ordinea juridică a Vaticanului.
Pentru o mai bună eficientizare a activității legislative cu un conținut atât de amplu, a fost
sub forma a două legi separate. Unul reunește toată legislația, constând în modificări ale Codului penal și ale Codului de procedură penală; cealaltă
va consta, în schimb, în legislație de o natură care nu va permite
secțiune omogenă în structura codului și, prin urmare, colectate sub forma unei secțiuni ulterioare.
sau codul penal suplimentar.
În sfârșit, reforma penală introdusă până în prezent se încheie cu adoptarea de
Sfântul Părinte Francisc un Motu proprio special, tot de ieri, care
extinde aplicarea legislației cuprinse în aceste legi penale la membrii
funcționarii și angajații diferitelor organe ale Curiei Romane, ale instituțiilor care au legătură cu aceasta,
organismele subordonate Sfântului Scaun și persoanele juridice canonice, precum și
legații papali și personalul diplomatic al Sfântului Scaun. Această extindere are ca scop
pentru a face ca infracțiunile incluse în aceste legi să fie atractive pentru autoritățile judiciare ale
Statului Cetatea Vaticanului, chiar dacă sunt comise în afara statului.
Printre legile adoptate ieri de către Comisia Pontificală a Statului Cetății Vaticanului se numără și
o lege care constă într-o legislație generală privind sancțiunile administrative. Această lege a fost deja
propusă la articolul 7 alineatul (4) din Legea 71 din 1 octombrie 2008 privind izvoarele de drept, și
stabilește principiile și normele generale de aplicare a sancțiunilor administrative.
S-a recunoscut de mult timp că este util să existe un tip intermediar de
tertium între infracțiunile de drept penal și cele de drept civil, având în vedere, de asemenea, și
importanța crescândă a infracțiunilor administrative. Ca o chestiune de principiu
disciplină, prevederile unei astfel de legi ar fi utilizate ori de câte ori o altă lege
stabilește impunerea de amenzi administrative pentru încălcări ale legii, fără îndoială
de a stabili procedura de aplicare a acestora la autoritatea competentă și de a dispune alte
consecințe minore.
Una dintre pietrele de temelie ale sistemului introdus prin această lege este așa-numita
statului de drept, prin care sancțiunile administrative pot fi aplicate doar
numai în cazurile prevăzute de lege. Procedura de punere în aplicare este împărțită într-o fază de
investigarea și contestarea încălcării de către autoritățile competente, precum și o a doua etapă de
impunerea unei sancțiuni, care ar fi de competența președintelui provincial. În cele din urmă,
Decizia judecătorului unic va putea fi atacată cu recurs, cu excepția aplicării
sancțiuni mai aspre pentru care a fost stabilită competența Curții.
Pentru a încheia această scurtă declarație, se poate observa că legile de mai sus
sunt notabile nu numai pentru faptul că sunt incontestabil de substanțiale și sistematice
relevanță, dar și pentru că ele reprezintă un alt pas important din partea legiuitorului de la Vatican spre
Legiuitorul Vaticanului pentru a-și îmbunătăți codul juridic. ,
este necesar să se adopte și să se promoveze propuneri constructive și utile
comunității internaționale, în vederea intensificării cooperării internaționale și a
să realizeze mai eficient binele comun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.